Copywriter # 8
Reklam, så funkar det – eller "flest argument vinner inte"
För att skapa reklam som fungerar måste dessa delar ingå.
1. IDÉ. Reklam måste bygga på en idé för att fungera. En idé har bara ett budskap, en tanke. Flest argument vinner inte.
2. KUNSKAP. Reklam måste grunda sig på kunskap. Om företaget, marknaden och målgruppen. Ju mer vi vet, desto bättre blir reklamen. Därför är det också viktigt att resultatet följs upp och analyseras. På så sätt kan vi dra lönsamma lärdomar inför kommande aktiviteter.
3. HJÄRTA. Reklam handlar om att skapa en relation. Om att få kunden att tycka om ditt företag. Bli kär i ditt företag. Därför måste din reklam andas sympati, förtroende och värme.
Kommentera gärna:
Senaste inläggen
Bloggarkiv
Etikettmoln
copy till städ- och byggföretag webbcopy fonder hemsida med säljande ord copywriter skriver om bilar copy för hemleveranser copy firar påsk texter till it-dagar artikel om varumärken av benny karlsson lilja reklam i sociala medier seo-texter copydags, copywriter, content writer, sms-texter ux-copy rätt innehåll, rätt smart content nya webbtexter skribenter klimatcopy reklamnyheter copy till eizo copywriterns tips konsten att skriva slogans texter till hemsidan brödtext innehållsmarknadsföring copy och tonalitet för ny hudvårdsserie välgörande ord copy till fönsterkatalog matreklam gröna texter reklamfilm banners som säljer copywriter till golvföretag reklam i siffror webbtexter några ord om kärnvärden förpackningstext, förpackningsdesign copy-sommar matcopy varumärken digital copy copywritern bloggar bilcopy försäkringscopy copytips seo-texter bankcopy finansiella texter innehåll för stockholms entrémattor saknar du ord? reklam copy bygger varumärke copyboost, copyträning, motionera kommunikationen, copy svenskt kött seo-copy copywriters webbcopy copywriter bra innehåll kapitalförvaltare copywriter som håller sig på mattan stockholms bästa mattcopy copywritern och korvgubben sanna mina ord texter till sajten julreklam golvande ord copywriter till it-arena glassreklam kyliga texter solig reklam snygg copy fondtexter mattor & copy kampanj surdegscopy konsten att skriva kärnvärden texter som säljer guldägg texter till ny hemsida copy ölreklam copy till webben contentcase webbcopy fonder finanscontent